الوالد شفیق

در این بحر ظلمانی، دستم بگیر ای همچو پدری دلسوز.
  • الوالد شفیق

    در این بحر ظلمانی، دستم بگیر ای همچو پدری دلسوز.

مشخصات بلاگ

در این خانه، مختصری از کتابهایی که میخوانم ثبت میکنم، همچنین دغدغه هایم را بیان میکنم.
باشد که مورد رضایت امام عصر عج قرار گیرد.
یا علی

بایگانی
پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۲:۰۱ ب.ظ

نقش اعتقاد به مهدویت

بسم الله

نقش مهدویت:

از آنچه گفته شد معلوم شد که مهدویت نیز مانند سائر عقاید اسلامی و با آنها نقش عملی خود را داشته، واگر تاثیر آن از سائر عقاید اسلامی بیشتر نبوده کمتر نمی باشد.

مهدویت نقش موجود اسلام را در عمل حفظ کرده و از اینکه بر مسلمانان یاس و ناامیدی مسلط شود جلوگیری می کند

 وضامن بقاء نقش عملی اسلام است. 

این نهاد اسلامی همیشه نقش بیشتر اسلام را در عمل خواهان بوده 

ومسلمانان را به پیاده شدن نقش اساسی وکلی اسلام امیدوار ساخته 

وبرخلاف آنان که نقش اسلام را پایان یافته گرفته اند مهدویت آن را هم چنان در آغاز کار و در بین راه می داند 

و اسلام را بیش از آنکه دین چهارده قرن پیش باشد 

دین امروز و دین آینده و قرنهای بعد 

وچهارده ها قرن بعد هم اگر جهان ادامه یابد می داند.


پس نقش عملی مهدویت در پاسداری از اسلام 

ونقش عملی موجود اسلام 

وگسترش وتوسعه آن بسیار حساس و قابل توجه است 

واین اندیشه وعقیده ای است که مسلمان را از اینکه روز اسلام را تمام بداند وتسلیم کفار و مکتبهای الحاد وکفر شود یا جهان را از اسلام بی نیاز بشمارد مصونیت می بخشد.


عقیده مهدویت با ابعاد ممتاز وسازنده ای که دارد سنگر روحی وعقیدتی مقاومت مسلمانان بوده وهست.


ایمان مسلمانان به اینکه این دین باید پیش برود و جهانگیر شود، 

و دنیا را به زیر پرچم توحید درآورد آنها را در برابر امواج حوادث ثبات بخشید 

ودر مقابل دشمنان پایداری واستقامت داد 

وهمانگونه که مسلمانان صدر اسلام گوشه گیری و انزوا و ترک مداخله در امور را شعار خود نساختند

و این ایمان به آینده مشوق ومحرک آنها به جهاد و تلاش بیشتر بود امروز و در عصر حاضر ودر آینده نیز این عقیده این برکات را دارد که توانست انقلابی مثل انقلاب اسلامی ایران را پی ریزی ورهبری نماید.


این عقیده به مهدویت محتوایش عقیده به بقاء اسلام است 

واینکه این دین مانند کوه وزمین وآسمان استوار است ودر برابر حوادث پایدار.


این عقیده محتوایش این است که آینده برای این دین است آخرین ابرمرد که خلاصه دودمان رسالت است مروج و زنده کننده آن است.


این عقیده علاوه بر آنکه خود اصالت دارد به معتقدانش اصالت می دهد وتلاش وکوشش وتعهد می بخشد 

هرگز این عقیده سبب سستی و تن از زیربار مسئولیت بیرون کشیدن نیست. 


 اگر کسی این عقیده را در ترک امر به معروف ونهی از منکر وتعهداتی که در برابر خدا وپیغمبر وامام وامت دارد عذر وبهانه خود قرار دهد گمراه است 

هرگز نمی توان این عقیده را به نقش منفی در عمل متهم ساخت اگر عقیده به عدل وعقیده به نظام نقش منفی در عمل دارد یعنی موجب ظلم و بی نظمی می شود

عقیده مهدویت نیز نقش منفی دارد مگر اینکه منکر هرگونه رابطه بین علت ومعلول شویم که با این انکار تاثیر ونقش منفی آن نیز سخنی بی محتوی وغیر منطقی می باشد.


بالاخره ما هر چه می اندیشیم هیچ رابطه ای بین این عقیده وترک تکالیف ومسئولیتها نمی بینیم واز روز اول تا حال هم برداشت مسلمانان وشیعیان از این عقیده نسخ موقت دین وتکالیف دینی نبوده است.


این موضع گیریهای شیعه و این اشعار پر از شور وحماسه آنها، واین انقلاباتی که رهبران وعلماء شیعه برپا کردند ومجاهدات آنها همه این اتهام را رد می کند.


منبع

کتاب اصالت مهدویت

آیة الله العظمى لطف الله صافى گلپایگانى

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۵
بی قرار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">