الوالد شفیق

در این بحر ظلمانی، دستم بگیر ای همچو پدری دلسوز.
  • الوالد شفیق

    در این بحر ظلمانی، دستم بگیر ای همچو پدری دلسوز.

مشخصات بلاگ

در این خانه، مختصری از کتابهایی که میخوانم ثبت میکنم، همچنین دغدغه هایم را بیان میکنم.
باشد که مورد رضایت امام عصر عج قرار گیرد.
یا علی

بایگانی
شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۴۱ ب.ظ

تولد امام علی النقی علیه السلام مبارک

بسم الله


🔆«امام هادی ع: اَلعبدُ یُدَبِّرَ وَ اللهُ یُقَدِّرَ» 

بنده تدبیر می‌کند، امّا خدا تقدیر می‌کند. 

تدبیر منهای تقدیر سودی ندارد. 

◀️حال این سوال پیش می آید که: برای آنکه تدبیرهای ما با تقدیرهای او همسو شود چه باید کنیم؟ 

🔆راهش این است: تو تدبیر کن،

 بعد از تدبیرت، توکّل کن، 

واگذار کن به او. 


به تعبیر ساده ‌تر بگو خدا

 به عقل ناقص من، این تدبیر رسیده،

 امّا خودت می ‌دانی، هرجور که صلاح می ‌دانی همان را تقدیر بفرما. 


اگر اینچنین کردی آن وقت خدا آن جایی که به نفع من است، درست می‌کند و آن جایی که به ضرر من است اصلاح می‌کند. 


بعداً متوجّه می‌شوی، آنچه تدبیر کرده بودی اشتباه بود و خداوند تقدیر خوبی که حتّی به فکرت هم نمی‌رسید را نشانت می‌دهد. 


این‌‌ها پیشامد نیستند، تمام کارهای خدا حساب شده است.

البتّه این را هم بدانید که باید تدبیرتان مشروع باشد، نه خلاف شرع. مشروع، بعد هم واگذار می‌کنم به خدا.


 این کار را انجام دهید تا حالا ببینید خدا چه تقدیرهای خوبی به تو نشان می دهد.

📚منبع: بحارالانوار جلد75 صفحه369

#شرح_حدیث توسط مرحوم استاد

#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی (ره)


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۷
بی قرار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">