الوالد شفیق

در این بحر ظلمانی، دستم بگیر ای همچو پدری دلسوز.
  • الوالد شفیق

    در این بحر ظلمانی، دستم بگیر ای همچو پدری دلسوز.

مشخصات بلاگ

در این خانه، مختصری از کتابهایی که میخوانم ثبت میکنم، همچنین دغدغه هایم را بیان میکنم.
باشد که مورد رضایت امام عصر عج قرار گیرد.
یا علی

بایگانی
چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۲۰ ب.ظ

کتابهای اهل سنت درمورد امام زمان

بسم الله
امام زمان (علیه السلام ) از دیدگاه اهل سنت
اعتقاد به وجود ولى عصر (عجل الله تعالى فرجه الشریف )، ویژه شیعیان نیست . 

ما با برادران اهل تسنن ، که بیشتر مسلمانان جهان را تشکیل مى دهند، در پاره اى از مباحث اعتقادى ، مثل اصل امامت و مباحث فرعى اختلاف ها داریم ؛ 

اما به تصدیق بسیارى از بزرگان اهل تسنن ، یکى از مطالبى که در آن ، بین شیعه و سنى و هیچ طایفه اى از طوایف مسلمانان اختلاف وجود ندارد، اعتقاد به ظهور حضرت مهدى (عجل الله تعالى فرجه الشریف ) است .


دو کتاب از اهل تسنن را به خاطر بسپارید که این مطلب را به روشنى تصدیق کرده اند:
یکى کتاب الصواعق المحرقه ، نوشته ابن حجر هیثمى که از بزرگان اهل تسنن است . وى در این کتاب ، اعتقاد به صاحب الامر (علیه السلام ) را امرى مشترک بین همه مسلمانان دانسته و روایات را در این زمینه ، بیش از حد تواتر معرفى کرده است . یکى دیگر از بزرگان اهل تسنن شبلنجى است که کتاب نورالابصار را نوشته . او در این کتاب تصریح مى کند که روایات درباره مهدى آخر الزمان (علیه السلام )، فوق حد تواتر است .
ابن ابى الحدید معتزلى ، در شرح نهج البلاغه معتقد است که درباره ظهور امام مهدى (عجل الله تعالى فرجه الشریف ) اختلافى میان مسلمانان وجود ندارد و تمام طوایف آن ها بر این مطلب اتفاق نظر دارند.
بسیارى از عالمان اهل تسنن ، درباره وجود امام زمان (علیه السلام ) و علایم ظهور حضرت کتابهاى فراوانى نوشته اند که یکى از آنها حافظ گنجى شافعى و دیگرى مولانا متقى هندى است . کتاب البیان فى اخبار صاحب الزمان را حافظ گنجى شافعى از حافظان قرآن و بزرگان اهل تسنن نوشته که و در حدود قرن هفتم هجرى مى زیسته است . از دیگر بزرگان اهل تسنن که در قرن دهم هجرى و در کشور هندوستان مى زیسته ، مولا متقى هندى ، صاحب کتاب البرهان على علامات مهدى آخر الزمان است .


آرى ، بزرگان اهل تسنن همانند شیعیان ، به اصل وجود صاحب الزمان (علیه السلام ) اعتقاد دارند؛ البته ممکن است آدمهاى منحرف و کوردلى پیدا شوند که آفتاب را نیز انکار کنند که در این جا مور نظر نیستند. 

بزرگان اهل تسنن اعتراف دارند که اخبار درباره وجود امام مهدى (عجل الله تعالى فرجه الشریف ) متواتر، بلکه فوق حد تواتر است .


منبع


همچنین از کتاب اصالت مهدویت  اثر آیت الله صافی گلپایگانی این متن انتخاب شد:

وخلاصه اتفاق مسلمین بر اصل ظهور مهدی علیه السلام وبرخی از خصوصیات وخصائص آن حضرت همیشه مورد قبول بوده وعلماء بزرگ اهل سنت هم آن را مورد تصریح وتاکید قرار داده اند.( ه کتاب نوید امن وامان ومنتخب الاثر تالیف نگارنده مراجعه شود.)
وبه قول دانشمند بزرگ ومعاصر اهل سنت شیخ علی ناصف در
کتاب غایه المامول همه (سلفا وخلفا) بر این عقیده بوده وهستند. 


بعلاوه

این کتاب هم در زمینه اعتقادات اهل سنت درمورد مهدویت راهگشاست

اصالت مهدویّت در اسلام از دیدگاه اهل تسنّن

 مهدى فقیه ایمانى

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۴
بی قرار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">